Kategoriler

Haberborsa

Alışveriş Bir Günde 5 Kat Arttı!

Beklenen Cuma rüzgar gibi geçti

İndirim avcıları, 23 Kasım Cuma günü başlayan alışveriş çılgınlığında Türkiye’nin günlük alışveriş hacmini bir günde tam 5 katına çıkardı. Türkiye’de 29 binden fazla üye iş yerine ödeme altyapısı sunan ve on binlerce e-ticaret müşterisine güvenli alışveriş hizmeti veren fintech şirketi iyzico’nun elde ettiği çarpıcı verilere göre Cuma günü işlem adedi 4 kat artarken, alışverişlerin yüzde 62’sini kadınlar gerçekleştirdi.

GECE KUŞLARI İNDİRİM AVINDA
Normal bir günde alışverişin en yoğun olduğu saatler 13.00-16.00 arasıyken, iyzico’nun verilerine göre alışveriş tutkunları, 23 Kasım Cuma günü en çok 21.00’den sonra sepetleri doldurmaya başladı. Alışverişlerin yüzde 64’ü 21.00-00.00 saatleri arasında yapıldı; gece 01.00’e kadar da alışverişin hızı hiç kesilmedi.


Peki, İstanbul dışında illere göre alışveriş oranlarını incelediğimizde şampiyon hangi il oldu? Cevap, Ankara! Başkent’i sırasıyla İzmir, Bursa, Antalya ve Kocaeli takip etti. En iyi çıkış yapanlar ise Trabzonlu kadınlar oldu. Trabzon’da alışveriş hacmi bir günde yüzde 33 arttı. Trabzon’da gerçekleşen online alışverişlerin yüzde 79’u kadınlar tarafından gerçekleştirildi. Alışveriş oranını en çok arttıran ikinci il ise yüzde %30,4 artışla Giresun. 


EN ÇOK SEYAHATE PARA HARCADIK
Kategori bazlı sepet ortalamalarını incelediğimizde ise 568 TL ile seyahat kategorisi, 23 Kasım alışveriş çılgınlığının şampiyonu oldu. iyzico’nun elde ettiği verilere göre alışverişlerin yüzde 71’i kredi kartlarıyla yapılırken; taksitle ödeme oranı son 30 günlük veriyle kıyaslandığında artış gösterdi İstanbul ve Ankara’da alışverişlerin büyük kısmı ise masaüstü bilgisayarlardan yapıldı.

BLACK FRIDAY NASIL ORTAYA ÇIKTI?
Kaynaklara göre ilk defa 1960’larda Filedelfiya’da beliren “Black Friday” kavramı, mağazalarda gerçekleşen indirimler sebebiyle şehirde ortaya çıkan izdiham ve kaostan ötürü polis kuvvetlerinin sıklıkla kullanmaya başladığı bir tabir olarak hayatımıza giriyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır birçok e-ticaret şirketi, “Şahane Cuma”, “Efsane Cuma”, “Muhteşem Cuma”, “Süper Cuma”, “Aydınlık Cuma” gibi farklı isimlerle kullanıcılarının senede bir kez sundukları bu avantajlı fiyatlardan yararlanması için özel çalışmalar yapıyor. Avrupa’da ve dünyada perakende e-ticaret oranları %20’lerdeyken, ülkemizde hala %4 seviyesinde seyir ettiği göz önünde bulundurulduğunda bu gibi kampanya dönemlerinin e-ticaret pazarının büyümesine etkisi oldukça büyük. 

Yorumlar

Daha Fazla Haber
BORSA
Yapı Kredi Yatırım Model Portföyünden BİM’i çıkardı.
BORSA
THY Hedef Fiyat 175 TL 
BORSA
Alfa Solar Halka Arzı, Bu Hafta Gerçekleşecek
BORSA
Teknik Göstergelerin  AL Sinyali verdiği Hisseler 
BORSA
EREGL/ Erdemir, 550 milyon dolarlık yatırımla peletleme tesisi kurarak kendi pelet ihtiyacının çoğunluğunun yurt içi kaynaklardan karşılanmasını sağlayacak
BORSA
MGROS 9 aylık net dönem kari %282,8 artışla 1,4 milyar TL'ye yükseldi.
BORSA
FROTO 9 aylık net dönem kârı  %119,1 artışla 10,3 milyar TL'ye yükseldi .
BORSA
THYAO Finansal Değerlendirme Raporu 
BORSA
Borsa İstanbul Piyasalarında İşlem Gören Şirketlerin 2022 yılı 9 aylık Dönem Karları/Zararları
BORSA
Tahta Büyüklüğüne Göre Onay Bekleyen Halka Arzlar